درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی درس خط باز و بسته


درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی درس خط باز و بسته

 

 

 

 

 

شرح مختصر:

بخشی از چکیده:

آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است. درس پژوهي برگردان واژه ژاپني  jugyokenkyu بمعني مطالعه يا پژوهش تشکيل شده است .kenkyu بمعني درس و jugyo بمعناي مطالعه يا پژوهش است . معادل انگليسي درس پژوهي Lesson study است .

طرح درس:

 نام کتاب : ریاضی پایه اول ابتدائی.            زمان تدریس:45 دقیقه.

عنوان درس :خط باز و بسته                           تاریخ تدریس:

روش تدریس : مجسم و غیر مجسم.                  تعداد فراگیر:32 نفر.

نام مدرس :  

هدف کلی : آموزش خط باز و بسته.

هدف جزئی:

– معنای خط باز و بسته را بیان کند.

– آشنایی با مفهوم خط باز و بسته.

– نمونه هایی از خط باز و بسته را نشان دهد.

هدف های رفتاری :

– دانش آموز بتواند در مدت زمان 5 دقیقه و در کلاس درس فقط یک خط باز را بکشد.

– دانش آموز بتواند در مدت زمان 10 دقیقه و در کلاس درس یک خط بسته و یک خط باز را رنگ کند

– دانش آموز بتواند در شرایط یکسان در محوطه حیاط مدرسه و با استفاده از گچ بر روی زمین با استفاده از خط باز و بسته یک نقاشی بکشد.

حیطه کلامی :

– تعریف خط باز وبسته را بیان کند.

– خط باز و بسته را بکشد و آن را توضیح دهد.

– مفهوم کاربرد خط باز و بسته را تشریح کند.

حیطه مهارت ذهنی:

– برای خط باز و بسته شکلی بکشد.

– خط باز و بسته را رنگ کند.

– برای خط باز و بسته مسئله ای طرح کند و آن را حل نماید.

راهبرد شناختی: دانش آموز خود به تنهایی بتواند کشف کند که خط باز از نقطه شروع تا پایان . دیگر به نقطه شروع باز نمی گردد ولی در خط بسته به نقطه شروع بر می گردد .دانش آموز بتواند با استفاده از خط باز و بسته یک مدل را طراحی کنند.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه 

بیان مسئله

تبین ضرورت و اهمیت موضوع 

یک دوره درس پژوهی

برنامه ریزی درس پژوهشی 

اهداف کلی 

هدف درس پژوهی 

حیطه عاطفی 

ویژگی های طرح درس (سناریو )

زمان بندي نحوه اجرا

چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها

ارزشیابی تدریس 

طرح درس

ابزار و وسایل

ایجاد انگیزه

ارزشیابی ورودی

دیدن تکالیف

ارائه درس

مرحله کنترل درک مفهوم

مرحله رفع اشتباه و به کارگیری حواس

ارزشیابی تکوینی 

ارزشیابی پایانی

ارائه تکالیف

تدریس اول 

گزارش دهی مستند

جلسه دوم درس پژوهی

تعیین امکانات مورد نیاز

ارزشیابی تدریس 

محاسن تدریس 

معایب تدریس 

چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها

روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی

ارایه گزارش پایانی

جلسه دوم درس پژوهی

راهبرد های یاد دهی – یادگیری

راهبرد فعالیت محور

ابزار و امکانات مورد نیاز گروه

چالش های فرا روی گروه 

روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی

امکانات مورد نیاز گروه 

نتایج حاصله

فهرست منابع و مآخذ 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 17% تخفیف

3000 تومان

2500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلمقطع تحصیلیقیمت
27WORD - قابل ویرایشابتدایی (پایه اول)2500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد