گزارش تخصصی چگونگی ارتقا فرآیند آموزشی دانش آموزان با تشکیل جلسات والدین اثربخش و برنامه ریزی درسی


گزارش تخصصی چگونگی ارتقا فرآیند آموزشی دانش آموزان با تشکیل جلسات والدین اثربخش و برنامه ریزی درسی

 

 

 

 

 

شرح مختصر:

موضوع گزارش تخصصی: چگونگی ارتقا فرآیند آموزشی دانش آموزان با تشکیل جلسات والدین اثربخش و برنامه ریزی درسی

اینجانب ……. مدیر آموزشگاه …………. شهرستان ………….. می باشم بنده دارای ……….. سال سابقه در آموزش و پرورش می باشم . از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که آزمون های بسیاری که به عمل می آمد و روش تدریس های متعدد و فعال که معلمان به کار می گرفتند تعدادی از دانش آموزان شدیداً دچار افت تحصیلی هستند.این دانش آموزان حتی سرکلاس هنگام تدریس یا حل کردن تمرینات علاقه ای از خود نشان نمی دادند و معلمان نیز مجبور به استفاده از راه حل های موقت جهت جلب توجه آنها نسبت به درس بودند.   هر بار پس از تصحیح برگه های امتحانی توسط معلمین واقعاً نگران می شدم و به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم.

برای یادگیری بهتر گاهی امتحانات شفاهی برگزار می شد اما باز می دیدم که نتیجه ی آن چنان مطلوب حاصل نمی شود. در هنگام سرکشی به کلاسها و مشورت با معلمین بعد از امتحانات کتبی از دانش آموزان می خواستم که به عنوان تکلیف شب جواب سؤالاتی را که پای تخته نوشته می شد پیدا کنند و بیاورند ، باز هم این چند نفر تلاش برای پیدا کردن جوابهای صحیح نمی کردند. با اینکه یا همکاری معلمین مربوطه کلاسها را به گروه هایی ۳ نفره تقسیم بندی کرده بودیم آنها در گروه کاری انجام نمی دادند و کارهای خارج از کلاس را انجام نمی دادند و همیشه داد سر گروه را در آورده بودند بنابر این یک کلاس را به عنوان نمونه انتخاب کردم و با همکاری معلم مربوطه گزارش تخصصی خود را در این رابطه آغاز نمودم.

در مصاحبه هایی که با خود دانش آموزان داشتم آنها اظهار می کردند که قبل از امتحانات درس می خوانند ولی فراموش می کنند . ولی در صحبت با والدین آنها متوجه شدم که آنها نیز از نحوه ی درس خواندن و انجام تکالیف فرزندشان و وضعیت درسی امتحانی آنان ناراضی بودند   مسئله را که با تعدادی از آموزگاران در میان گذاشتم آنان نیز عقیده داشتند که دانش آموزان به دلیل مشکلات زیادی که دارند قدرت تمرکز در کلاس را ندارند. مدیرآموزشگاه نیز اظهار داشتند که باید قبل از امتحانات نوبت اول مشکلات و مسایل آنان شناسایی شود و راه حلی مناسب پیدا کنیم که تا حدودی پیشرفت در وضعیت درسی آنان ایجاد شود دوست داشتم کاری کنم که آنها به دانش آموزان فعالی تبدیل شوند و سطح درسی شان روز به روز بالاتر برود و بدین ترتیب تصمیم گرفتم با تحقیقات مناسب و مطالعه کتابهای مرتبط با این موضوع در این وضعیت تغییری دهم و بدین ترتیب پژوهش من شروع شد.

فهرست مطالب:

چکیده

کلیدواژه

مقدمه

بیان مسأله

پیشینه تحقیق درباره ارتقا فرآیند آموزشی

الف) مبانی نظری

تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره ارتقا فرآیند آموزشی

ب) پیشینه‌ی عملی

اهمیت وضرورت حل مشکل ارتقا فرآیند آموزشی

گردآوری اطلاعات

اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

یافتن راه حل مناسب

اجرای راه حل‌های انتخاب شده

ارزیابی نتایج بدست آمده

بررسی میزان موفقیت

نتیجه‌ گیری

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 34% تخفیف

3000 تومان

2000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلمقطع تحصیلیقیمت
31WORD - قابل ویرایشکلیه مقاطع تحصیلی2000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد