درس پژوهی هدیه های آسمانی درس سفره ی عمو عباس پایه دوم دبستان


درس پژوهی هدیه های آسمانی درس سفره ی عمو عباس پایه دوم دبستان

 

 

 

 

 

شرح مختصر:

مقدمه :

همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف اولیه آن. منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهيد آموزش را بهبود بخشيد، اثر بخش­ترين جا برای چنين کاری، کلاس درس است. اگر شما اين کار را با درس­ها شروع کنيد، مسئله­ي چگونگی کاربرد نتايج تحقيق در کلاس درس ناپديد می شود.در اينجا بهبود کلاس درس در درجه­ي اول اهميت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .

طرح درس:

نام درس : سفری عمو عباس           روش تدریس : اجرای نمایش ، روش بدیعه پردازی

هدف کلی :

آشنایی با چند نمونه از آداب غذا خوردن

اهداف جزئی:

آشنایی با برخی آداب اسلامی خوردن و آشامیدن

رعایت و آداب اسلامی غذا خوردن

اهداف رفتاری:

1ـ دانش آموز نکاتی را که در موقع خوردن و آشامیدن باید رعایت شود را نام ببرد  (دانش)

2ـ دانش آموز بتواند اهمیت و فوائد رعایت آااب غذا خوردن را بیان کند .

3ـ دانش آموز بتواند هنگام خوردن (خوراکی) آداب را رعایت کند (مهارت ـ نگرش)

ارائه درس (ایجاد انگیزه):

دانش آموز طبق ئرخواست قبلی معلم لقمه ی خود را در کلاس می خورد ( مانند یک خانواده در کنار هم )

مرحله اول:

پس از خوردن نظرات خود را در مورد آداب درست غذا خوردن بیان می کنند .

مرحله دوم:

تکمیل کتاب کار و پاسخ ها با همفکری هم

نتیجه گیری :

آموزگار ضمن توضیحات لازم برای رعایت نکات در ( قبل از خوردن ، در حین خوردن ، و پس از خوردن ) مطالب را جمع آوری می کند .

ارزشیابی پایانی:

دانش آموز بتواند نکات لازم را در حین خوردن رعایت کند.

دانش آموز اهمیت رعایت نکات لازم ( آداب غذا خوردن ) را 3 مورد نام ببرد.

دانش آموز بتواند آداب غذا خوردن را درک کرده و رعایت کند.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 17% تخفیف

3000 تومان

2500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلمقطع تحصیلیقیمت
25WORD - قابل ویرایشابتدایی (پایه دوم)2500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد