پیشنهاد ارزشیابی راهکار برای فعال کردن اندیشه های خلاق در کلاس درس
پیشنهاد ارزشیابی راهکار برای فعال کردن اندیشه های خلاق در کلاس درس
شرح مختصر:
مقدمه:
خالقيت كه در تمام فعاليت هاي فردي و گروهي انسان مشاهده مي گردد. با شدت و ضعف بالقوه و پرورش پذير در همه انسان ها وجود دارد و براي پرورش خالقيت )سندرز و سندرز( بايد به كودكان و نوجوانان امكان تفكر داد و آنان را از انجام دادن فعاليت هاي قالبي و از پيش تعيين شده تا حد امكان بر حذر داشت . خالقيت يكي از عالي ترين و پيچيده ترين فعاليت هاي ذهن آدمي است كه تعليم و تربيت بايد به آن توجه كند . خالقيت نه فقط به هوش و تفكر بلكه به سازمان شخصيت فرد نيز مربوط مي شود. يكي ازسؤاالتي كه در چهار دهه گذشته ذهن بسياري از پژوهشگران و انديشمندان تعليم و تربيت را به خود مشغول كرده اين است كه آيا مي توان خالقيت را پرورش داد؟
چگونگی اجراي راه حل و نتایج حاصله:
علماي تعليم و تربيت، روشهاي متعددي براي آموزش خالقيت پيشنهاد ميكنند كه اغلب مشابه به يكديگر است كه به برخي از آنها اشاره ميكنيم :
1ـ احترام به عقايد عادي و غير عادي كودكان . 2ـ طرح پرسشهاي برانگيزنده و محرك .
3ـ تشخيص و تميز استعدادهاي كودكان 4ـ دادن آزادي عمل به كودكان )شكوفايي خالقيت كودكان، ترزا آمابلي، ص ) 114
5ـ احترام به كودكان و ايمان داشتن به توانايي آنها. )تورنس، اسميت، درو ( 6ـ تشويق زياد والدين در انجام كارهاي خالق .
نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.
با 34% تخفیف
3000 تومان
2000 تومان
جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید
تعداد صفحات | نوع فایل | قیمت |
---|---|---|
5 | WORD - قابل ویرایش | 2000 تومان |