پیشنهاد ارزشیابی مشکل خط نوشتاری دانش آموزان


پیشنهاد ارزشیابی مشکل خط نوشتاری دانش آموزان

 

 

 

 

 

شرح مختصر:

با توجه به اینکه اینجانب سالهای زیادی ازخدمتم را اکثراًدرمقطع ابتدایی تدریس کرده ام . در اوایل سال تحصیلی متوجه شدم که یکی از دانش آموزان نسبت به دیگر دانش آموزان دارای خطی نا زیبا و نا متناسب می باشد.با بررسی و نظارت بیشتر و تکالیف انجام شده در کلاس و اظهارات مادر شان به فکر پژوهش برای رفع  مشکل نا رسا نویسی و بد خطی وی برآمدم. دانش آموز مورد نظر دختری با قد متوسط  ( 120 سانتی متر)  و وزن ( 25 کیلو گرم) می باشد. او فرزند اول یک خانواده ی 4 نفری می باشد. و والدین او دارای سواد پنجم ابتدایی هستند و از نظر مالی در سطح متوسط می باشند.او دارای یک برادر 3 ساله نیز می باشد. در نوشته های این دانش آموز اندازه ی حروف در یک کلمه با هم تناسب ندارند .( حروف دندانه دار ، ریز و حروف قبلی و بعدی را درشت می نویسد ) دو جزء کلمات ترکیبی را خیلی با فاصله می نویسد ، به طوری که دو کلمه ی جدا از هم تصور می شود. حروف گودی دار ( مقعر ) مانند ” ی ”  ، ” ل ” و ” ن ” را به صورت شکسته و گوشه دار می نویسد. البته گاهی با تشویق های من و مادرش حوصله به خرج می دهد و خوب می نویسد. و این روزنه ای برای شروع به اصلاح وضع موجود برای من می باشد.

  • راستی چه عواملی موجب ایجاد این مشکل شده است؟
  • آیا ضعف از اندامهای نوشتاری اوست ؟
  • آیا ما می توانیم این مشکل را رفع کنیم ؟

بیان راهکارها، پیشنهادات

1-ایجاد انگیزه ی زیبا نویسی در دانش آموزان با نشان دادن چند نمونه خط زیبا در کات پستال ها و کتاب های هنر . در این مرحله دانش آموز با دیدن این نمونه ها انگیزه ی بیشتری برای زیباتر نوشتن پیداکرد.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 34% تخفیف

3000 تومان

2000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
3WORD - قابل ویرایش2000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد