پیشنهاد ارزشیابی مشکل کمرویی دانش آموزان


پیشنهاد ارزشیابی مشکل کمرویی دانش آموزان

 

 

 

 

 

شرح مختصر:

از ابتدای سال تحصیلی بعد از آشنایی با روحیات دانش آموزان کلاس و بعد از گذشت مدتی کوتاه در بین دانش آموزان متوجه شدم که یکی از آنها به نام (ح) هیچگونه ارتباطی با دانش آموزان دیگر ندارد و اصلا صحبت نمی کند و در گروه شرکت فعال ندارد و در کارهای گروهی همکاری نمی کند  و اگر توسط دانش آموزان دیگر مورد اذیت قرار می گرفت فقط گریه می کرد و شکایتی هم نمی کرد. ولی هنگام سوال پرسیدن و یا خواندن از روی درس پاسخ می داد و می خواند و از نظر درسی مشکلی نداشت و در زنگ های تفریح و رفت و آمد در راه منزل و سر کلاس با دانش آموزان دیگر ارتباط برقرار نمی کرد. همیشه تنها رفت و آمد می کرد تا اینکه بعد از گذشت یک ماه که جلسه اولیاء و مربیان در مدرسه برگزار شد از مادرش به صورت خصوصی سوالهایی در رابطه با رفتار (ح) پرسیدم. مثلا:

  • در داخل منزل صحبت می کند یا نه.
  • با برادرانش چگونه رفتار می کند؟
  • آیا از ابتدای بچگی هم این طور بوده یا نه.
  • با اقوام رفت و آمد زیاد دارید یا نه.
  • خصوصیات اخلاقی پدرش و خودتان چطور است؟

اما پاسخهایی که شنیده شد عبارت بود از:

  • در منزل هم خیلی کم حرف می باشد.
  • به دلیل اینکه ما در اینجا غریب هستیم با کسی رفت و آمد نداریم.
  • پدر و برادرانش هم کم حرف و خجالتی هستند.

بیان راهکارها، پیشنهادات

1) سعی کنید علت اصلی کمرویی و کناره گیری کودک را پیدا کنید. از یادداشت های روزانه، نمایش، ایفای نقش، جملات ناتمام، قصه گویی یا فنون مشاوره استفاده کنید تا کودک را بهتر بشناسید. کودکان اغلب احساسات خود را در اینگونه از فعالیت ها واضح بیان می کنند.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 34% تخفیف

3000 تومان

2000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلمقطع تحصیلیقیمت
2WORD - قابل ویرایشکلیه مقاطع تحصیلی2000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد