پیشنهاد ارزشیابی ریاضی مقطع ابتدایی


پیشنهاد ارزشیابی ریاضی مقطع ابتدایی

 

 

 

 

 

شرح مختصر:

ارائه روشی نوین جهت آموزش ریاضیات دردوره ابتدایی

 روش کشفـــی یا روش فعال :

مهمترین روشی که برای تعلیم مفاهیم و روابط ریاضی در دبستان پیشنهاد شده و امروزه در دنیا رواج فراوان دارد ، روش فعال یا روش کاوشگری نیز نامیده می شود . در این روش استفاده از احساسات و ادراکات بچه ها برای رسیدن به مفاهیم و روابط مورد تدریس نقش اساسی دارد . در این روش نقش معلّم را می توان چنین خلاصه کرد که دانش آموز (متعلم ) را در مقابل صحنه ها یا در موقعیت هایی قرار می دهد که کیفیت وقایع و مشاهده عوامل موجود در آنها ، وجود مفاهیم و روابط معین را به او القا می کند. شکی نیست که ارائه این موقعیت باید متناسب با زندگی اطراف بچه ها بوده و در این رابطه نقش وسایل کمک آموزشی حائز اهمیت می باشد.

اهمیت این روش بر سایر روشها را می توان در گفتار کوتاه و قدیمی زیر چنین خلاصه نمود:

من می شنوم و من فراموش می کنم

من می بینم و من به خاطر می آورم

من عمل می کنم و من می فهمم

امروزه طراحان برنامه ریزی آموزشی و معلّمین به یافته های محققین تعلیم و تربیت توجه خاصی مبذول می دارند . بخصوص در حوزه ریاضیات به کارهای پیاژه و مدرسه اش در ژنو علاقه مندی خاصی وجود دارد . البته تحقیقات اصلی پیاژه متوجه تعلیم و تربیت دبستانی و قبل از دبستان می باشد. وی چهار مرحله را برای رشد بچه ها قائل می شود

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف

3000 تومان

1500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلمقطع تحصیلیقیمت
2WORD - قابل ویرایشابتدایی1500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد